انواع حرکت های دوربین (آموزش عکاسی وفیلمبرداری )

انواع حرکت های دوربین

 حرکت های دوربین به طور کلی دو نوع است 1- اپتیکی 2 - انتقالی

ادامه نوشته

نورپردازی در تلویزیون (آموزش عکاسی وفیلمبرداری )

 

img/daneshnameh_up/d/dc/effect.jpgنور درحقیقت قابل دیدن نیست . اگر نگاهی به دکور نصب شده بیاندازید ،‌می‌توانید تمام زحماتی را که صرف ساختن و تهیه کردن آن شده است ،‌لمس کنید . بنابراین اثر نور را می‌بینید نه خود نور را .

بحث فنی نورپردازی
شدت ،‌تضاد یا کنتراست و سمت منابع نوری ،‌باید متناسب با ویژگیهای دوربینهای اکترونیک و زاویه نگاه آنها انتخاب شود. همچنین دمای رنگ نور آنها باید از ابتدا تا انتهای برنامه ،‌ثابت باشد و گرنه کیفیت رنگ برنامه تغییر خواهد کرد. حتی اگرنورپردازی رابلندپروازانه و وسیع طراحی کرده باشیم ، باید به گونه‌ای باشد که با محدودیتهای بسیار جدی و دست وپاگیر استفاده از نیروی برق ، زمان ، نیروی کار ،‌و وسایل نورپردازی کارایی داشته باشد.

ادامه نوشته

حرکت در فیلم چگونه است؟ ( آموزش عکاسی وفیلمبرداری )

امکانات حرکت و تغییرات جهت زاویه دوربین در فیلم نامحدود بوده و استفاده و بهره برداری که یک کارگردان میتواند از این تغییرات بنماید بسیار متنوع و زیاد است. در این قسمت سعی بر آن است تا برخی از این نمونه ها و طرق استفاده از آنها را مورد مطالعه قرار دهیم.

ادامه نوشته

خط فرضی ( Imaginary Line )در آموزش عکاسی وفیلمبرداری

خط فرضی ( Imaginary Line )

خطی فرضی که با توجه به موقعیت و عملکرد کاراکترها ، کشیده می شود و دوربین باید در یک سوی این خط قرار بگیرد و نباید این خط ، توسط دوربین شکسته شود. شکسته نشدن این خط توسط دوربین به این معنی است که وقتی قرار باشد از یک صحنه چند نما گرفته شود ، باید در هنگام گرفتن هر نما ، دوربین در همان سمتی از خط فرضی قرار گیرد که در نمای اول از این صحنه قرار داشته.

ادامه نوشته

پرسپکتیو ( Perspective ) در فیلمبرداری و عکاسی

 

پرسپکتیو ( Perspective ) img/daneshnameh_up/4/4e/Perspective1.jpg
 
این واژه در سینما ، ناظر بر شیوه به نمایش در آمدن اشیا و روابط فضایی آنها با یکدیگر در سطح صاف و تخت پرده است ، به این معنی که تماشاگر باید دوری و نزدیکی اشیا و فاصله آنها از یکدیگر را در تصویری که می بیند ، حس کند. از آنجا که در سینما ،تصویر سه بعدی واقعی به تصویری دو بعدی بدل می شود ، فیلم ساز باید برای خلق توهم عمق صحنه و یک فضای سه بعدی ، مراقب پرسپکتیو باشد.

هر بیننده ای که تصویری را بر پرده سینما می بیند ، در ذهن خود برای آن عمق قائل می شود ، چون به این شیوه دیدن عادت کرده است ، اما فیلم ساز علاوه بر آنکه می تواند روی تخیل تماشاگر حساب کند ، در ضمن باید بکوشد که توهم عمق را در صحنه خلق کند و به آن حال و هوای واقعی بدهد.

ادامه نوشته

توازن چیست؟ اهمیت توازن در چیست؟ نکات مهم در مورد توازن

توازن ( Balance )

حالتی از تصویر است که اگر ، کادر را به دو بخش تقسیم کنیم ، اشیاء و اجسام قرار گرفته در هر قسمت ، با اشیاء و اجسام قرار گرفته در قسمت دیگر ، حالت موازنه داشته باشد ، به این معنی که در تصویری که تماشاگر بر پرده می بیند ، به نظر نمی رسد که در بخشی از آن ازدحام زیاد است و در بخش دیگر ، کادر خالی و تهی است.

img/daneshnameh_up/d/d2/thin_red_line1.gif

کمپوزیسیون ( Composition )  در فیلمسازی

کمپوزیسیون ( Composition ) 
 
کمپوزیسیون در لغت به معنای ترکیب و ترکیب بندی است. در سینما و در تصویر ، کمپوزسیون به معنای چگونگی قرار گرفتن عناصر موجود در صحنه از جمله دکورها ، اشیا ، نور ، رنگ ها و شخصیت ها در کنار یکدیگر است ، و به عبارت کلی ، ترکیب کلی صحنه ای که قرار است فیلم برداری شود.img/daneshnameh_up/8/86/SevenSamurai1.jpg
با توجه به آنچه درباره کمپزسیون گفته شد ، می توان دریافت که اصولا تمام اجسام قابل رویتی که در زاویه دید انسان یا دوربین قرار می گیرند ، دارای کمپزسیون هستند ، ولی شاید کمپزسیون یا ترکیب بندی آنها خوب و مطلوب نباشد.

ادامه نوشته

انواع نما در تصویر برداری - نما ، شات ، پلان ( Shot )

 

انواع نما

نما ، شات ، پلان ( Shot )

نما ، کوچک ترین جزء فیلم است و برابر است با ، هر بخش از فیلم که در آن ، دوربین بدون خاموش شدن ، یک برداشت مستمر داشته است. نما را نمی توان دقیقا برابر با برداشت دانست ، زیرا هر برداشت ممکن است دستخوش تدوین شود و دقیقا آن چیزی نباشد که بر پرده ظاهر می شود. 
نماها را معمولا بر اساس موارد زیر دسته بندی می کنند :

ادامه نوشته

چگونه یک ویدئو کلیپ بسازیم ؟   ۱۰ تکنیک ساخت یک کلیپ

  ۱۰ تکنیک ساخت یک کلیپ 

این روزها ساختن کلیپ مد شده است و هرکس با داشتن فقط یک عدد دوربین فیلمبرداری و یک کامپیوتر بدون داشتن هرگونه تجربه کلیپ می سازد و سپس خود را کلیپ ساز جا می زند . پس بهتر است که شما هم جا نمانید و به این جرگه بپیوندید با این تفاوت که کار شما از نظر فنی بسیار برتر خواهد بود البته اگر با من گام به گام پیش بیایید .

قبل از ادامه بهتر است که مفهوم کلیپ را روشن کنم . کلیپ در واقع یک فیلم موزیکال است و یا یک ترانه تصویری . کلیپ با آن چه شما این روزها با نام عامیانه Show می بینید متفاوت است در واقع نام رسمی آن ها Video است که فاقد هرگونه انسجام ساختاری بوده و فقط شامل تصاویری سریع و جامپ کات هایی از خواننده و ( استغفرالله!!!) خدم و حشمی که در حال حرکات موزون (!) می باشند و اگر هم در ایران تولید شده باشد که دو نفر جنس مخالف دنبال هم می افتند و برای هم قرو غمزه ول می کنند.به هر حال در این مقاله مراحل ساخت یک کلیپ منسجم ، فنی و زیبا را آموزش خواهم داد .

ادامه نوشته

دانلود جزوه EDIUS 5  ( آموزش عکاسی وفیلمبرداری )

دانلود جزوه EDIUS 5



ادامه نوشته

دانلود براش ابرها

 

  • www.taktemp.com

اینم از یه براش جالب از ابرها…. کاربرد زیاد داره این براش پیشنهاد میکنم دانلود کنین….

برای نصب براش روی فتوشاپ/ باید برید محل نصب بعدش : Presets/Brushes

یا همون پوشه Brushes رو سرچ کنید.بعد این رو اونجا بریزید.سپس بعد این که ریختید فتوشاپ رو بازکنید.(مهم) بعد رو شکل براش کلیک کنید و از اون کنار که یک فلش ریز هست منو براش ها رو بازکنید و براش مورد نظر رو بیاورید.اسم این براش Alexex-clouds01 هست که باید انتخابش کنید.

دانلود | Download – حجم ۱٫۸ مگا بایت
پسورد فایل زیپ : www.taktemp.com

دانلود براش تمبرهای قدیمی

 

| مجموعه ای از براش های تمبر قدیمی |

| پسورد : www.torobche.com |

| دانلود با حجم 929 KB |

دانلود مجموعه فوق‌العاده ۶۰۰۰ گرادینت – Gradients

مجموعه فوق‌العاده و بسیار کاربردی ۶۰۰۰ گرادینت برای فتوشاپ. این مجموعه زیبا را با حجم بسیار کم، در ادامه از تک تمپ دریافت کنید.

حجم فایل: ۱۵۵ کیلوبایت

دانلود فایل از سرور سایت

دانلود فایل از سرور کمکی

دانلود مجموعه ۱۹۱ استایل طلایی فتوشاپ


مجموعه ۱۹۱ استایل طلایی بسیار زیبا برای فتوشاپ. این مجموعه زیبا را در ادامه از تک تمپ دریافت کنید.

حجم فایل: ۵٫۹۷ مگابایت

دانلود فایل از سرور سایت

دانلود فایل از سرور کمکی