نحوه ژست گرفتن در عکاسی - آموزش عکاسی . فیلمبرداری

بسیاری از عکاسان حرفه ای تابستان را بهترین فصل برای عکاسی از افراد می دانند. و همینطور در این فصل بسیاری از عکاسان ترجیح می دهند در طبیعت عکاسی کنند و مردم هم دوست دارند عکس های زیبایی از خود در طبیعت داشته باشند. ولی گذشته از فصلی که در آن عکاسی می کنید به عنوان عکاس پورتره متوجه شدم یک چیز بین همه افراد مشترک است. آنها می خواهند در عکس فوق العاده تر از حالت عادی به نظر برسند.

ادامه نوشته

راهنمای سریع خرید دوربین‌ دیجیتال عکاسی - آموزش عکاسی و فیلمبرداری

در این مقاله با بر‌ترین دوربین‌هایِ عکاسیِ دیجیتال آشنا خواهید شد. برجستگی‌های فنی و میزان فروش جهانی دوربین‌ها به‌عنوان معیارِ برتری در نظر گرفته شده و هدف آن است که علاقه‌مندان، به ‌سهولت دوربینی متناسب با کاربرد و بودجهٔ خود پیدا کنند.

ادامه نوشته

شاتر دوربین عکاسی چیست ، انواع آن وکارائی آن - آموزش عکاسی

یک عکس و تصویر مفاهیم و معانی را طوری بیان می کند که نمی توان آن را با هزاران کلمه و حرف بیان کرد.

ادامه نوشته

عکسهایی جالب از کودکان به همراه نکاتی برای عکاسی از آنها - آموزش عکاسی

ادامه نوشته

چگونه در نور کم عکاسی کنیم ؟

ادامه نوشته

معرفی منابع نوری مصنوعی در عکاسی

ادامه نوشته

پنج مدل عکاسی بسیار خیره کننده برای آماتورها

ادامه نوشته

چگونه در هنر عکاسی پیشرفت کنیم   

در این مطلب به مراحلی برای پیشرفت در هنر عکاسی اشاره خواهیم کرد که با رعایت این مراحل و نکات می توانید یک عکاس حرفه ای شوید. البته این را فراموش نکنید که هیچگاه به آموخته های خود بسنده نکنید و به دنبال اطلاعات بیشتر باشید.
تکنیک صحیح عکاسی برای کسی که میخواهد در عکاسی پیشرفت کند، ضروری است. نباید آن را دست کم گرفت و یا از آن گذشت. مطمئن باشید کسی که تکنیک عکاسی را به خوبی میداند، بهتر و سریعتر پیشرفت خواهد کرد.

ادامه نوشته

چند نکته در باره عکاسی عروسی

آموزش عکاسی عروسی

ادامه نوشته

مجموعه آموزش افتر افکت

 

 

 

 

ادامه نوشته

دانلود پلاگين براي اديوس 6

کلیه پلاگینهای New Blue FX برای ادیوس 6 و 5

به همراه کرک

 

کلیه پلاگینهای New Blue FX برای ادیوس 6 و 5 به همراه کرک

ادامه نوشته

كاربرد نماها در فيلمبرداري

ادامه نوشته

روش های صدابرداری

روش های صدابرداری
صدابرداری موضعی :

ادامه نوشته

اصول عكاسی معماری

 
۱- عكسبرداری از جزییات ساختمان
۲ - نقش نور در عکاسی معماری
۳ - عکاسی از بلندترین ساختمان‌های جهان
 

آژانس عکس معماری در حوزه هنری

 

ادامه نوشته

آموزش مقدماتی اديوس

ادامه نوشته

نورپردازی کروماکي

12 نکته اساسی برای نورپردازی کروماکی

با افزایش کاربرد نرم افزارهای ادیت و جلوه های ویژه، این روزها استفاده از کروماکی، بیشتر از قبل متداول شده است. استودیوهای کوچک و بزرگ همواره پذیرای گروهی هستند که برای ساخت فیلم های تبلیغاتی، ضبط پلاتو و حتا فیلم های داستانی و مستند از پرده های آبی و سبز استفاده می کنند.
اما نتیجه همیشه خوشایند نیست. هنوز می توان بسیاری از تدوینگران و اپراتورهای جلوه های ویژه را دید که به سختی تلاش می کنند تصویری را جایگزین پرده سبز یا اّبی فیلم کنند، اما سایه های اضافه، خوردگی کاراکترها و مهم تر از همه عدم جداسازی موفق پرده آبی یا سبز باعث سرخوردگی آن ها است.
حال آن که شاید در درجه اول مشکل به درون استودیو برمی گردد. استفاده از پرده های نامناسب، عدم استفاده از
nodeهای حساب شده برای پلان های حرکتی و نیز عدم رعایت اصول نورپردازی از عمده ترین مشکلاتی است که یک گروه غیرحرفه ای را در نهایت با کاری غیر استاندارد روبه رو خواهد کرد. هرچند نرم افزارهای حرفه ای مثل shake امکان برطرف کردن این ایرادات را تا حدی در اختیار اپراتور قرار می دهند، اما چرا زمانی که می توان با نورپردازی اصولی به نتیجه ای بهتر رسید، از اول آن ها را رعایت نکنیم؟
در ادامه ی این مطلب به چند نکته کلیدی در این زمینه اشاره خواهد شد.


ادامه نوشته

نورپردازی  سينما ( Lighting )


نورپردازی ( Lighting ) img/daneshnameh_up/2/2e/light4.jpg
بخش عمده ای از تاثیر گذاری تصویر ، ناشی از کار نورپردازی آن است. نورپردازی توسط مدیر فیلم برداری انجام می شود ، اما کاملا با نظر کارگردان.

در سینما ، نورپردازی چیزی فراتر از نورتاباندن به اشیا ، فقط برای نمایاندن آنها است. بخش های روشن تر و تیره تر درون قاب به ساخته شدن ترکیب بندی هر نما کمک می کنند و به این ترتیب نگاه ما را به اشیا و کنش های خاص معطوف می دارند. یک لکه که نور بیشتری دریافت کرده ، می تواند چشم بیننده را به یک نکته مهم جلب کند ، در مقابل ، سایه جزئیات را پنهان می کند یا تعلیق ایجاد می کند درباره اینکه چه چیزی ممکن است در آنجا ، در پشت سایه باشد.
ادامه نوشته

3نکته مهم در مورد عکاسی از برف

3نکته مهم در مورد عکاسی از برف






ادامه نوشته

دانلود مجموعه آثار عکاسی پرتره، دختر  2

دانلود مجموعه آثار عکاسی پرتره، دختر  2

دانلود مجموعه آثار عکاسی پرتره، دختر - Photo By Tatiana Mikhina
ادامه نوشته

دانلود مجموعه آثار عکاسی پرتره، دختر - 1

دانلود مجموعه آثار عکاسی پرتره، دختر - 1

دانلود مجموعه آثار عکاسی پرتره، دختر - Photo By Demidov Sergey

43 اثر هنری Demidov Sergey (عکاسی پرتره) | 9.17 مگابایت | فرمت Jpg
ادامه نوشته

دانلود مجموعه آثار عکاسی پرتره، دختر

دانلود مجموعه آثار عکاسی پرتره، دختر - Photo By Kinito


دانلود مجموعه آثار عکاسی پرتره، دختر - Photo By Kinito

43 اثر هنری Kinito (عکاسی پرتره) | 17.0 مگابایت | فرمت Jpg

ادامه نوشته

دانلود جزوه EDIUS 5  ( آموزش عکاسی وفیلمبرداری )

دانلود جزوه EDIUS 5



ادامه نوشته

دانلود براش ابرها

 

  • www.taktemp.com

اینم از یه براش جالب از ابرها…. کاربرد زیاد داره این براش پیشنهاد میکنم دانلود کنین….

برای نصب براش روی فتوشاپ/ باید برید محل نصب بعدش : Presets/Brushes

یا همون پوشه Brushes رو سرچ کنید.بعد این رو اونجا بریزید.سپس بعد این که ریختید فتوشاپ رو بازکنید.(مهم) بعد رو شکل براش کلیک کنید و از اون کنار که یک فلش ریز هست منو براش ها رو بازکنید و براش مورد نظر رو بیاورید.اسم این براش Alexex-clouds01 هست که باید انتخابش کنید.

دانلود | Download – حجم ۱٫۸ مگا بایت
پسورد فایل زیپ : www.taktemp.com

دانلود براش تمبرهای قدیمی

 

| مجموعه ای از براش های تمبر قدیمی |

| پسورد : www.torobche.com |

| دانلود با حجم 929 KB |

دانلود مجموعه فوق‌العاده ۶۰۰۰ گرادینت – Gradients

مجموعه فوق‌العاده و بسیار کاربردی ۶۰۰۰ گرادینت برای فتوشاپ. این مجموعه زیبا را با حجم بسیار کم، در ادامه از تک تمپ دریافت کنید.

حجم فایل: ۱۵۵ کیلوبایت

دانلود فایل از سرور سایت

دانلود فایل از سرور کمکی

دانلود مجموعه ۱۹۱ استایل طلایی فتوشاپ


مجموعه ۱۹۱ استایل طلایی بسیار زیبا برای فتوشاپ. این مجموعه زیبا را در ادامه از تک تمپ دریافت کنید.

حجم فایل: ۵٫۹۷ مگابایت

دانلود فایل از سرور سایت

دانلود فایل از سرور کمکی

 

 

آشنایی با دوربین های عکاسی

لطفا روی براند مورد نظر خود کلیک کنید

.

مراحل راه‌اندازی دوربين فیلم برداری

ترتیب كار در همه دوربین‌ها مثل هم می‌باشد

 
مراحل راه‌اندازی دوربين فیلم برداری

 1- فشار دادن و یا حركت دادن تكمه POWER  برای روشن شدن.

2- تنظیم تكمهCAMERA برای ضبط‌وVCR برای تماشای فیلم


واژه VCRمخفف سه كلمهVideo Cassette Recorder می باشد به معنای فیلم ویدئو ضبط شده

         


 

 

ادامه نوشته

آموزش  فیلم سازی بادوربینهای دیجیتالی

 

مقدمه

ساخت فیلم می تواند عمل خلاقه ای باشد که طی پروسه ی، از آغاز تا انجام ساخت آن : عوامل زیاد دخیل هستند، ازتدارکات چی گروه گرفته تا رانندی سرویس عضوی از گروه هستند. اما پاری ازعوامل، در بخشی که حاضر هستند می توانند،مستقیم در کیفیت و عمل خلاقه ی اثر ،اثر گذارباشند.

ادامه نوشته

آموزش عکاسی به زبان ساده

آموزش عکاسی به زبان ساده

فرستاده شده @ ۱۲:۲۳ بعد از ظهر در ۲۷ فروردین ۱۳۸۹ توسط منیره

خیلی ها فکر میکنن عکس خوب گرفتن به دوربین وابسته ست ولی اغلب اشتباه میکنن. با دوربین معمولی هم میشه عکسای خوبی ثبت کرد به شرطی که توانایی های دوربینتو بشناسی. اغلب دوربینای امروزی امکانات زیادی دارن. تفاوت دوربین ها هم اغلب تو دامنه تغییرات تنظیماتشه (زوم و ایزو و دیافراگم و شاتر) یا مثلا یه سری امکانات جزئی که باهاش میشه عکسای خاصی گرفت (مثلا تو دوربینای کتابی نمیشه عکس سوپر ماکرو گرفت) بعد دوستی دارم که عاشق عکاسیه ولی از عکاسی تو شب میناله، بهش قول دادم پستی راجع به این بنویسم :

برای شروع اول نیاز هست توضیحی راجع به دیافراگم و شاتر بدم. خیلی مهمه که بتونین طرز کار کردن این دو تا و رابطه بینشونو یاد بگیرین قبلا تو این پست توضیح داده بودم ولی خلاصه میگم) :
دیافراگم : به دریچه کوچک دوربین میگن که نور از اون عبور کرده و در صفحه پشت آن منعکس میشه (مثل چشم انسان)
شاتر : به پرده مسدود کننده نور گویند که با هر بار کنار رفتن آن نور توانایی عبور از شاتر رو پیدا میکنه (مثل پلک اسنان)

اندازه دیافراگم :
همون طور که گفتم هر چی دریچه دیافراگم بسته تر باشه (عدد آن بزرگتر) مقدار نور عبوری ازش کمتر ولی عمق میدان و وضوح بیشتره. اندازه دیافراگم رو با F نشون میدن. (مثل وقتی میخواین به چیزی دقت بیشتری کنین چشماتونو تنگ میکنین، توش باریک میشین)
سرعت شاتر :
مدت زمانی که شاتر اجازه عبور نور از روزنه دیافراگم رو میده رو سرعت شاتر میگن. با این تعریف خواهید فهمید هر چی سرعت بیشتر باشه (عدد آن کوچیکتر) زمان باز بودن دریچه کمتر و در نتیجه نور عبوری از دیافراگم هم کمتر خواهد بود. اونو هم یا به صورت ممیزی یا با ” (بر حسب ثانیه) نشون میدن
Iso یا حساسیت دیجیتالی :
این گزینه تو دوربین های دیجیتالی هست. هر چی ایزو (حساسیت) بیشتر باشه عکس روشن تر و البته خطوط واضح تر خواهد شد. منتهاااااا در دوربین های غیر حرفه ای به همین میزان که حساسیت بیشتر میشه نویز عکس هم بیشتر میشه (عکس نقطه نقطه میشه) به خاطر همین سفارش میشه از ایزوهای ۱۰۰ و ۲۰۰ استفاده بشه.

رابطه سرعت شاتر و دیافراگم :
با توجه به میزان نور محیط سرعت شاتر و دریچه دیافراگم با هم تنظیم میشوند. اگر عکسی در روز در حالت اتوماتیک با f 4.5 و ۱/۲۰ وضوح نور خوبی داشته باشه (ایزوی ثابت) با f 3.2 و ۱/۴۰ (هر دو مورد سه درجه کم شدند) و یا f 6.3 و ۱/۱۰ (هر دو مورد سه درجه زیاد شدند) هم وضوح نور خوبی داره. با این تفاوت که در حالت اول سرعت شاتر زیاد است و مشکلی برای لرزش دست نیست ولی در حالت دوم وضوح و عمق میدان تصویری بهتری داریم.
پس باید دید اولویت با کلام است : عمق میدان یا لرزش؟

حالت A کاملا اتوماتیک است و تمامی گزینه های دیگر غیر فعاله (اصلا این حالت توصیه نمیشه)
حالت P نور سنجی اتوماتیک است ولی بقیه تنظیمات رو میتوان دستی انجام داد (ایزو و فوکوس و …)
حالت TV میتوان سرعت شاتر رو دستی تنظیم کنیم و دیافراگم رو خودش اتوماتیک تنظیم میکنه
حالت AM میتوان دیافراگم رو دستی تنظیم کنیم و سرعت شاتر رو خودش اتوماتیک تنظیم میکنه
حالت M هم دریچه دیافراگم و هم سرعت شاتر رو میتوان دستی تنظیم کرد

عکاسی در شب :

شب چون نور خیلی کمه اغلب نیازه که سرعت شاتر کم باشه یعنی نور به مدت زمان بیشتری از دیافراگم عبور کنه. که این کار باعث میشه با کوچکترین لرزش دستی عکس تار بشه. برای کم کردن این حالت مجبوریم عامل دریچه دیافراگم رو هم توش دخالت بدیم. دریچه دیافراگم رو در بازترین حالت خودش (عدد کوچیکتر) قرار میدیم و سرعت شاتر رو با اون تنظیم میکنیم. ولی مطمئنا باز اغلب زمان باز بودن دیافراگم زیاد خواهد بود و لرزش دست هم زیاد. که توصیه میشه از پایه دوربین استفاده کنید و به روش های زیر عمل کنید :

نکته : دوربین در حالت A و P (اتوماتیک) سرعت شاتر کمتر از ۱/۸ نمیکند. در حالت night نیز کمتر از ۱” (یک ثانیه) نمیشه. گاهی اگه محیط تاریک تر باشه، عکسی که در این حالات گرفته میشه باز تاریک خواهد بود. پس نیاز هست که سرعت شاتر خیلی کمتر از اینا بشه (در حد چند ثانیه) اینجاست که باید دوربین در حالت M قرار بگیره تا تمامی تنظیمات حالت دستی داشته باشن.

اشیاء بیجان، اماکن تاریخی : دوربین رو در حالت M قرار داده، میزان دریچه دیافراگم رو بازترین حالتش میذارین (عدد f کوچیکترین باشه) و سرعت شاتر رو بنا به نور محیط روی یک یا چند ثانیه قرار بدین (در دوربین های کنون تا ۱۵ ثانیه رو داره)

محیط کم نور و وجود افراد یا جانداران : وقتی جاندار یا انسانی تو کادر باشه مطمئنا نمیتونه چند ثانیه بیحرکت باشه (هر چه قدر هم سعی کنن که تکون نخورن باز با ذره ای تکون خوردن عکس تار میشه) برای رفع این مشکل از فلش استفاده کنید. دوربین رو روی ۱/۸ – ۲ ثانیه (بنا به تعداد افراد و یا سرعت وول خوردن جانور و بیش از این توصیه نمیشه) بگذارید و عکس بگیرید . با فلش زدن برای لحظه ای نور جلو زیاد شده و افراد خوب می افتند و با سرعت کم، نور پس زمینه بیشتر و بهتر نقش میبنده.

تجربه عکاس : بیشترین زمانی که افراد سکون دارند بین عدد ۲ و ۳ است :دی ۱ و ۲ را که گفتین عکس بگیرین : )) همه چون منتظر شماره ۳ هستند زیاد تکون نمیخورن.

بازی با سرعت شاتر و نور :

در محیط کاملا تاریکی، سرعت شاتر رو روی چند ثانیه گذاشته. حالا با استفاده از نور چراغ قوه کوچک (نور موبایل ۱۱۰۰) شکلی ترسیم کنید. و هنر زهرا رائوروس

در محیط نیمه روشنی. سرعت شاتر رو روی چند ثانیه گذاشته و فلش را فعال کنید. از سوژه متحرکی (ترجیحا انسان) عکاسی کنید. (پس از عکس گرفتن – فلش زدن – به سوژه بگین از کادر خارج بشه)

از مکان های تاریخی نیمه روشن و پر رفت و آمد با سرعت شاتر خیلی کم (۱۵ ثانیه) عکاسی کنید.

دوربین رو روی چند ثانیه گذاشته به دوستتون بگین در این مدت تکون نخوره و دورش رو با چراغ قوه خط بکشین.

نقاشی فی‌البداهه با نور. یا دوربین ثابت و سوژه متحرک و یا سوژه ثابت و دوربین متحرک

سرعت شاتر دوربین را روی زیاد ثانیه گذاشته (۱۰-۱۵) به طوری که محیط کاملا تاریک بوده و چراغ قوه را در سه دفعه مختلف روشن و خاموش کنید (موقعی که چراغ قوه روشن است سوژه نباید هیچ حرکتی بکند و وقتی خاموش است تغییر حالت میدهد)

عکاسی در روز زیاد سخت نیست. فقط کافیه یه سری قواعد رو رعایت کنی تا عکس زیبایی بیافرینی (اغلب آدما از روی حس زیباشناسیشون بدون اینکه بدونن این نوع قوانین وجود داره ناخودآگاه قوانین رو به کار میبرن)  با این حال نیاز هست به تمرین. اینکه دوربین و توانایی هاشو بشناسی و بتونی به کارشون ببندی. با دوربینت دوست باش، بهش توجه کن تا اونم به تو توجه کنه.